A bringa elindult

1992/3

A Millieukontakt Oost-Europa holland környezetvédelmi alapítvány anyagi támogatásával, a Levegő Munkacsoport, a Kerék-párosan Szép az Élet Alapítvány és a Magyar Kerékpáros Túrázók Szövetségének hathatós segítségével elindult a Bringa Munkacsoport. A működéshez szükséges helyiséget a Magyar Természetbarát Szövetség egyik irodájában találtuk meg:

1065 Budapest,
Bajcsy-Zsilinszky út 31. II. 3.
Tel: 111-2467, 153-1930

A munkacsoport célja, hogy a kerékpározást minél szélesebb körben népszerűsítse. Az első lépéseket a fővárosban, a főváros környezeti állapotának hosszú távú javulása érdekében teszi.
A közeljövő legfontosabb feladatai:
– a kerékpározás iránt érdeklődő, környezetvédő illetve más társadalmi szervezetekkel kapcsolatot keresni:
– kerékpárutak tervezésében, fejlesztésében és kivitelezésében jártas és más kapcsolódó közlekedési területek szakembereivel felvenni a kapcsolatot:
– címlistát összeállítani valamennyi, a kerékpározásban érdekelt szervezet és magánember tájékoztatására
– az önkormányzati döntéselőkészítőkkel és döntéshozókkal felvenni a kapcsolatot, bepillantást nyerni a főváros hosszú távú várostervezési, illetve közlekedési terveibe, a már meglévő kerékpárutak problémáira a tapasztalatok, illetve a beérkező információk alapján felhívni az illetékesek figyelmét:
– kerékpárutakról szóló információkat, a jobbító ötleteket és javaslatokat összegyűjteni, a tervező szakemberek rendelkezésére bocsátani:
– a biztonságos kerékpározásért, a jobb kerékpáros szolgáltatási lehetőségek érdekében és egyáltalán az alternatív közlekedés (gyaloglás, kerekezés) előmozdítása érdekében demonstrációkat, kampányokat és közös akciókat szervezni:
– a már meglévő szolgáltatások, műhelyek, boltok, kölcsönzők felkutatása, kerékpártároló gyártó kisiparosok és őrzött kerékpártárolók működtetésére vállalkozók keresése:
– a leendő kerékpárosok számát, igényeiket és gondjaikat felmérő kérdőívet összeállítani, majd a felmérés lebonyolításához kerületenként egy-egy szervezetet megkeresni:
– a kerékpár és a tömegközlekedés kapcsolódási és csatlakozási pontjait szakemberek bevonásával megkeresni és a lehetőségek szerint a ,bike and ride” rendszert meghonosítani:
– mindenféle kerékpáros kiadványt felkutatni, friss információkat tartalmazó térképek készítését szorgalmazni.