fbpx

Parola 1996/3

Parola Folyóirat 1996/3

Nonprofit Marketing Klub

1996 elején a Marketing Szövetség keretében megalakult a Nonprofit Marketing Klub. Létrehozásának indokairól, körülményeiről, az eddigi tapasztalatokról beszélgettünk a klub elnökével, Dr. Mérő Évával. – Mint köztudott, napjainkban ugrásszerűen megnőtt és mintegy negyvenezerre tehető a nonprofit szervezetek, alapítványok és egyesületek száma. A mennyiségi növekedés mellett folyamatosan nő ezeknek a szervezeteknek a társadalmi szerepe is.

A piaci szektor - partner a fejlesztésben

Könnyű megfeledkezni arról, hogy alig tíz éve Gro Harlem Brundtland-nak, Norvégia miniszterelnök-asszonyának, és az általa létrehozott, az ENSZ által megbízott Környezetvédelmi és Fejlesztési Világbizottságnak még bele kellett vennie “Közös Jövőnk” című nagyhatású jelentésébe egy felhívást, amelyben a fejlesztés olyan új megközelítésére szólít fel, amely “úgy elégíti ki a jelen szükségleteit, hogy nem teszi tönkre a […]

Francia példák 1.

“Megvan a képzettségük, de nincsenek kapcsolataik, az önbizalmuk pedig végképp hiányzik…” Így nyilatkozott a hosszabb ideje munkanélküli francia fiatalokról Jean-Baptiste Bouyer, az “Egy fiatal, egy patrónus, egy munkahely” elnöke.

A fejlődés partnerségi megközelítése a kelet-európai régióban

Az 1980-as évek végén soha nem látott politikai, társadalmi és gazdasági változások indultak be Közép-Európában, amelyek számos ellentmondást hoztak a felszínre és különböző kihívásokat jelentettek a nemzeteknek. Egyfelől voltak olyan emberek, akik meg tudták ragadni a szabad piacgazdaság kialakulása által kínált új lehetőségeket, másfelől azonban az újonnan fellépő, ismeretlen és nyomasztó kihívások: a munkanélküliség és […]

Francia példák 2.

Két egyesület és egy bank együttműködésének köszönhetően a nyár eleje óta újszerű bank kínálja szolgáltatásait Marseille-ben. “A szegények bankja” azzal a sajátossággal rendelkezik, hogy kizárólag a szegényeknek nyújt kölcsönöket. Az idefordulók nagy része munkanélküli, 45%-uk a jövedelempótló támogatásból él. Érthető, hogy a nagy bankok nem versengenek ezért a kevéssé hitelképes ügy-félkörért, hiszen ezek az emberek […]

Kutatások az önkormányzati és a civil szféra együttműködéséről

A közelmúltban több szervezet és kutató foglalkozott az önkormányzati és a civil szektor kapcsolatával. Az intézmények alulfinanszírozottsága és a szociális háló gyengesége miatt az ilyen típusú együttműködés egyik legjellemzőbb területe a szociális ellátás. Az önkormányzati szociálpolitikában jelentkező innovatív megoldásokkal foglalkozik a Helyi Társadalom Kutató Csoport által kiadott, Innovatív Önkormányzatok c. kötet, amelyben több tanulmány is […]

Partnerség - mit, miért, hogyan?

Mi, emberek, egy kicsiny és sérülékeny bolygón élünk, és fajunk – minden felhalmozott tudásunk és vívmányunk ellenére – rendkívül sebezhető. Nincs olyan ember, aki valóban teljesen független és önellátó lenne. Azok, akik viszonylagos jólétben élnek, életminőségük fenntartásához nagy mértékben függenek olyan külső tényezőktől, mint például a globális gazdasági helyzet, a betegségektől mentes környezet, a társadalmi […]

Mi megtanultuk, hogy a partnerség életbevágóan fontos

Be kell vallanom, hogy amikor 1990-ben Charleston-ban kísérleti alapon útjára indítottuk a Business Leaders Forumot, nem gondoltam volna, hogy öt év alatt ilyen nagy utat fog bejárni.

Amit az üzleti világ a nonprofit szervezetektől tanulhat

Visszatérő észrevétel az utóbbi évek nyugati menedzsment irodalmában, hogy a menedzsment tudomány megújulása, továbbfejlődése a 90-es években legnagyobb valószínűséggel a nonprofit szervezetek működésében megfigyelt tapasztalatokra, felismerésekre, módszerekre alapozódik meg.

Mi a Szép Munka Projekt?

A CTF Szép Munka projektje egy kölcsönös érdekeken alapuló, partneri viszony kiépítését célozza meg a nonprofit szervezetek és az üzleti vállalkozások között Budapesten. A program során lehetőség nyílik arra, hogy az üzleti cégek egy alkalmazottjukat, – megegyezés szerint egy bizonyos időszakra, – a nonprofit szervezetek számára munkaerő-kölcsönzés címén, önkéntes munkára bocsássák.

Made in Gilvánfa

Beszélgetés a szegedi Apple Pie Reklámügynökséggel Solymosi Judit: – A Civil Rádióban beszélgetünk a szegedi Apple Pie Reklámügynökség két ügyvezető igazgatójával, Lengyel Zoltánnal és Dr. Bátykiné Mester Zsuzsával. Egy érdekes kezdeményezésről szeretnénk beszámolni. Mit takar ez a “Made in Gilvánfa” elnevezésű kommunikációs program? Hogyan indult ez a kezdeményezés?

Egy elgondolkodtató lista

1995. decemberében Tatabányán egy partnerség-műhely zajlott le a város önkormányzatának, civil szervezeteinek és vállalatainak képviselőivel. Ez volt az első ilyen jellegű kezdeményezés a város életében, amely alkalomból olyanok is találkozhattak, akik korábban sohasem konzultáltak egymással. Salamon Hugónak, a Közművelődés Háza kht igazgatójának a javaslatára a mintegy harminc résztvevő megpróbálta csokorba szedni mindazokat az akadályokat, amelyek […]

Részletek a Groundwork környezetvédelmi szervezet éves jelentéséből

“Amikor a Groundwork ismertetésénél elhangzik, hogy mi vagyunk a legjelentősebb környezetvédő partnerségi szervezet, a megállapítás nemcsak a tényt tartalmazza, hanem a kapcsolatépítésre fordított tíz esztendő munkáját is. Munkánkban több mint 90 önkormányzat és 32 jelentős országos vállalat vesz részt. Élvezzük a kormány, pontosabban a Környezetvédelmi Minisztérium folyamatos támogatását. 1993-1994-ben munkánkba összesen 4100 kis- és nagyvállalat, […]

Bevezető Gyanánt

A londoni székhelyű The Prince of Wales Business Leaders Forum inspirálásával és támogatásával immár harmadik éve dolgozunk azon, hogy Magyarországon egyre szélesebb körben terjedjen el és váljon ismertté a szektorok közötti partneri együttműködés gondolata és gyakorlata. Hosszú út vezetett ennek a tematikus Parola-számnak a megjelenéséig, amelyet most kezében tart a kedves olvasó.

A kistílűségtől a nagyvonalúságig

A szponzorálás, mint szakma Igyekeztem a címet kétértelműre venni. A PR-szakemberek szempontjából természetesen szakma a szponzorálás. Naponta rengeteg kérelmet kell elbírálnunk, munkaidőnk zömét ez viheti el, ha nem figyelünk. Másrészről a kérelmet íróknak sem ártana, ha “szakképzésben” részesülnének, és professzionális módon folyamodnának támogatásért, mert a jelenlegi amatőrizmus mindkét oldalon csak gondokat okoz. Néhány alapgondolatot szeretnénk rögzíteni a […]

Madarat tolláról - céget (PR) - kampányáról

A Túzok Akció A mélyhűtött élelmiszerek gyártásával és forgalmazásával foglalkozó Eskimo-Iglo cég a nyolcvanas években egyik nagyszabású PR-kampányának főszereplőjévé saját termékei helyett a túzokokat tette.

PHARE- Projekt az önkormányzati és a nonprofit szektor együttműködéséről

A Nonprofit Információs és Oktatási Központ Alapítvány, a bukaresti Soros Alapítvány és a franciaországi Cités Unies Développement a PHARE Demokrácia program támogatásával 1995 novemberében egyéves programot indított annak felmérésére, milyen az állami és a nonprofit szektor együttműködése a helyi közösség fejlesztése érdekében két magyarországi (Miskolc és Székesfehérvár), valamint három romániai nagyvárosban (Sibiu, Tirgoviste, Focsani). A […]

Betűk méretezése
Kontraszt