Tartalomjegyzék:
Nonprofit Marketing Klub
A piaci szektor - partner a fejlesztésben
Francia példák 1.
A fejlődés partnerségi megközelítése a kelet-európai régióban
Francia példák 2.
Kutatások az önkormányzati és a civil szféra együttműködéséről
Partnerség - mit, miért, hogyan?
Mi megtanultuk, hogy a partnerség életbevágóan fontos
Amit az üzleti világ a nonprofit szervezetektől tanulhat
Mi a Szép Munka Projekt?
Made in Gilvánfa
Egy elgondolkodtató lista
Részletek a Groundwork környezetvédelmi szervezet éves jelentéséből
Bevezető Gyanánt
A kistílűségtől a nagyvonalúságig
Madarat tolláról - céget (PR) - kampányáról
PHARE- Projekt az önkormányzati és a nonprofit szektor együttműködéséről
Nonprofit Marketing Klub
1996 elején a Marketing Szövetség keretében megalakult a Nonprofit Marketing Klub. Létrehozásának indokairól, körülményeiről, az eddigi tapasztalatokról beszélgettünk a klub elnökével, Dr. Mérő Évával. – Mint köztudott, napjainkban ugrásszerűen megnőtt és mintegy negyvenezerre tehető a nonprofit szervezetek, alapítványok és egyesületek száma. A mennyiségi növekedés mellett folyamatosan nő ezeknek a szervezeteknek a társadalmi szerepe is.
A piaci szektor - partner a fejlesztésben
Könnyű megfeledkezni arról, hogy alig tíz éve Gro Harlem Brundtland-nak, Norvégia miniszterelnök-asszonyának, és az általa létrehozott, az ENSZ által megbízott Környezetvédelmi és Fejlesztési Világbizottságnak még bele kellett vennie “Közös Jövőnk” című nagyhatású jelentésébe egy felhívást, amelyben a fejlesztés olyan új megközelítésére szólít fel, amely “úgy elégíti ki a jelen szükségleteit, hogy nem teszi tönkre a […]
A fejlődés partnerségi megközelítése a kelet-európai régióban
Az 1980-as évek végén soha nem látott politikai, társadalmi és gazdasági változások indultak be Közép-Európában, amelyek számos ellentmondást hoztak a felszínre és különböző kihívásokat jelentettek a nemzeteknek. Egyfelől voltak olyan emberek, akik meg tudták ragadni a szabad piacgazdaság kialakulása által kínált új lehetőségeket, másfelől azonban az újonnan fellépő, ismeretlen és nyomasztó kihívások: a munkanélküliség és […]
Francia példák 2.
Két egyesület és egy bank együttműködésének köszönhetően a nyár eleje óta újszerű bank kínálja szolgáltatásait Marseille-ben. “A szegények bankja” azzal a sajátossággal rendelkezik, hogy kizárólag a szegényeknek nyújt kölcsönöket. Az idefordulók nagy része munkanélküli, 45%-uk a jövedelempótló támogatásból él. Érthető, hogy a nagy bankok nem versengenek ezért a kevéssé hitelképes ügy-félkörért, hiszen ezek az emberek […]
Kutatások az önkormányzati és a civil szféra együttműködéséről
A közelmúltban több szervezet és kutató foglalkozott az önkormányzati és a civil szektor kapcsolatával. Az intézmények alulfinanszírozottsága és a szociális háló gyengesége miatt az ilyen típusú együttműködés egyik legjellemzőbb területe a szociális ellátás. Az önkormányzati szociálpolitikában jelentkező innovatív megoldásokkal foglalkozik a Helyi Társadalom Kutató Csoport által kiadott, Innovatív Önkormányzatok c. kötet, amelyben több tanulmány is […]
Partnerség - mit, miért, hogyan?
Mi, emberek, egy kicsiny és sérülékeny bolygón élünk, és fajunk – minden felhalmozott tudásunk és vívmányunk ellenére – rendkívül sebezhető. Nincs olyan ember, aki valóban teljesen független és önellátó lenne. Azok, akik viszonylagos jólétben élnek, életminőségük fenntartásához nagy mértékben függenek olyan külső tényezőktől, mint például a globális gazdasági helyzet, a betegségektől mentes környezet, a társadalmi […]
Amit az üzleti világ a nonprofit szervezetektől tanulhat
Visszatérő észrevétel az utóbbi évek nyugati menedzsment irodalmában, hogy a menedzsment tudomány megújulása, továbbfejlődése a 90-es években legnagyobb valószínűséggel a nonprofit szervezetek működésében megfigyelt tapasztalatokra, felismerésekre, módszerekre alapozódik meg.
Mi a Szép Munka Projekt?
A CTF Szép Munka projektje egy kölcsönös érdekeken alapuló, partneri viszony kiépítését célozza meg a nonprofit szervezetek és az üzleti vállalkozások között Budapesten. A program során lehetőség nyílik arra, hogy az üzleti cégek egy alkalmazottjukat, – megegyezés szerint egy bizonyos időszakra, – a nonprofit szervezetek számára munkaerő-kölcsönzés címén, önkéntes munkára bocsássák.
Made in Gilvánfa
Beszélgetés a szegedi Apple Pie Reklámügynökséggel Solymosi Judit: – A Civil Rádióban beszélgetünk a szegedi Apple Pie Reklámügynökség két ügyvezető igazgatójával, Lengyel Zoltánnal és Dr. Bátykiné Mester Zsuzsával. Egy érdekes kezdeményezésről szeretnénk beszámolni. Mit takar ez a “Made in Gilvánfa” elnevezésű kommunikációs program? Hogyan indult ez a kezdeményezés?
Egy elgondolkodtató lista
1995. decemberében Tatabányán egy partnerség-műhely zajlott le a város önkormányzatának, civil szervezeteinek és vállalatainak képviselőivel. Ez volt az első ilyen jellegű kezdeményezés a város életében, amely alkalomból olyanok is találkozhattak, akik korábban sohasem konzultáltak egymással. Salamon Hugónak, a Közművelődés Háza kht igazgatójának a javaslatára a mintegy harminc résztvevő megpróbálta csokorba szedni mindazokat az akadályokat, amelyek […]
Részletek a Groundwork környezetvédelmi szervezet éves jelentéséből
“Amikor a Groundwork ismertetésénél elhangzik, hogy mi vagyunk a legjelentősebb környezetvédő partnerségi szervezet, a megállapítás nemcsak a tényt tartalmazza, hanem a kapcsolatépítésre fordított tíz esztendő munkáját is. Munkánkban több mint 90 önkormányzat és 32 jelentős országos vállalat vesz részt. Élvezzük a kormány, pontosabban a Környezetvédelmi Minisztérium folyamatos támogatását. 1993-1994-ben munkánkba összesen 4100 kis- és nagyvállalat, […]
Bevezető Gyanánt
A londoni székhelyű The Prince of Wales Business Leaders Forum inspirálásával és támogatásával immár harmadik éve dolgozunk azon, hogy Magyarországon egyre szélesebb körben terjedjen el és váljon ismertté a szektorok közötti partneri együttműködés gondolata és gyakorlata. Hosszú út vezetett ennek a tematikus Parola-számnak a megjelenéséig, amelyet most kezében tart a kedves olvasó.
A kistílűségtől a nagyvonalúságig
A szponzorálás, mint szakma Igyekeztem a címet kétértelműre venni. A PR-szakemberek szempontjából természetesen szakma a szponzorálás. Naponta rengeteg kérelmet kell elbírálnunk, munkaidőnk zömét ez viheti el, ha nem figyelünk. Másrészről a kérelmet íróknak sem ártana, ha “szakképzésben” részesülnének, és professzionális módon folyamodnának támogatásért, mert a jelenlegi amatőrizmus mindkét oldalon csak gondokat okoz. Néhány alapgondolatot szeretnénk rögzíteni a […]
PHARE- Projekt az önkormányzati és a nonprofit szektor együttműködéséről
A Nonprofit Információs és Oktatási Központ Alapítvány, a bukaresti Soros Alapítvány és a franciaországi Cités Unies Développement a PHARE Demokrácia program támogatásával 1995 novemberében egyéves programot indított annak felmérésére, milyen az állami és a nonprofit szektor együttműködése a helyi közösség fejlesztése érdekében két magyarországi (Miskolc és Székesfehérvár), valamint három romániai nagyvárosban (Sibiu, Tirgoviste, Focsani). A […]