Tartalomjegyzék:
A Civil Kollégium Alapítvány Közösségi Házának 10 éve
Húsz évesek vagyunk, avagy adsz teret a másnak…?
Kitérők nélkül
(Élmény)beszámoló
A többszörösen hátrányos helyzetű, fiatal munkanélküliek közösségi nevelése – az Első Magyar–Dán Termelő Iskola Alapítvány
Individualitás és közösségiség – tanulás és történelem
Integráció és önállóság a Ravasz Róka-program segítségével a stockholmi Rinkebyben és a budapesti Magdolna negyedben
A Civil Kollégium Alapítvány Közösségi Házának 10 éve
A Civil Kollégium Alapítvány Közösségi Házának 10 éve Bevezető A rend kedvéért el kell mondanunk, hogy az idén a kunbábonyi Házat (iskolát, képzési központot, közösségi házat) ünnepeljük fennállásának 10. évfordulóján, maga a közösségi és civil célú felnőttképzés lényegében egyidős a közösségfejlesztés hazai kialakulásával. Nehéz lenne ennek pontos időpontját meghatározni, hiszen egy szerves folyamatról van szó. […]
Húsz évesek vagyunk, avagy adsz teret a másnak…?
Amíg azt hittem, hogy van hitem, azt hittem, hogy a hitem elég… Nem teljesen értettem vagy talán nem is akartam érteni a felkérést, mármint, hogy az ifjúságról, ifjúsági munkáról vagy csak a saját dolgainkról beszéljek. Nem akartam érteni, mert nem szeretnék a mindentudó ifjúságsegítő szerepében tetszelegni, meg hogy majd én tudom, hogy mi változott, meg […]
Kitérők nélkül
Sokáig gondolkodtam, milyen címet adjak dolgozatomnak, azt hiszem, ezt nehezebb volt megtalálni, mint megírni a történetet. Végül is úgy döntöttem, legyen a címe: Kitérők nélkül. Kitérők nélkül elsősorban azért, mert 9 éven át szinte nyílegyenesen mentünk előre, elkerülve mindenféle zsákutcát, tévutat, annak dacára, hogy semmiféle minta nem volt előttünk, semmiféle szabály nem határolta be tevékenységünket: […]
(Élmény)beszámoló
IV. Nyári Egyetem a közösségi részvétel fejlesztéséről Szabad állampolgárok – felhatalmazott közösségek 2007. július 25–29. Kunbábony Kevés az olyan alkalom, amely mind szellemileg, mind lelkileg gazdagítja a résztvevőket. A kunbábonyi nyári egyetem ilyen esemény volt. A Magyar Művelődési Intézet és Képzőművészeti Lektorátus, a Közösségfejlesztők Egyesülete és a Civil Kollégium Alapítvány szervezésében került sor immár negyedik […]
A többszörösen hátrányos helyzetű, fiatal munkanélküliek közösségi nevelése – az Első Magyar–Dán Termelő Iskola Alapítvány
A Termelőiskola létrejöttének társadalmi körülményei A most tíz éves Első Magyar–Dán Termelő Iskola létrejöttét az 1990-es társadalmi-gazdasági rendszerváltás indukálta. Az átalakulással, a piacgazdaság kiépítésével együtt járó munkanélküliség az ifjúsági korosztályok jelentős csoportjait érintette hátrányosan. Különösen nehéz helyzetbe kerültek azok a fiatalok, akik valamilyen oknál fogva az általános iskolát sem fejezték be, illetve azok, akiknek ugyan […]
Individualitás és közösségiség – tanulás és történelem
Köszönettel tartozom Heindl Péter barátomnak, állandó vitapartneremnek, akivel számos kérdésben nem értünk ugyan egyet, de ő azon kevesek egyike, aki megmaradt igazi liberálisnak, s ezért számomra véleménye fontos morális iránytűt jelent. Ezt az írásomat is kommentárokkal látta el, némelyeket közülük elfogadtam és beépítettem, másokban változatlanul eltér a véleményünk. Heindl Péter a cigány fiatalok számára létrehozott mánfai […]
Integráció és önállóság a Ravasz Róka-program segítségével a stockholmi Rinkebyben és a budapesti Magdolna negyedben
A svéd társadalom az utóbbi évtizedekben drámai változáson ment át. A tömeges bevándorlás következtében átalakult a meglévő társadalmi struktúra, a régi keretek felpuhultak, hogy helyet adjanak egy új, multikulturális formának. A svéd társadalom egyik legfontosabb és legnehezebb feladata napjainkban, hogy újradefiniálja önmagát, és ne csak tiszteletben tartsa az egyes kultúrákat, de szerves részt is biztosítson […]