Tartalomjegyzék:
KLÍMA+ program az iskolai konfliktusok kezelésének támogatására
Közösségi művészet – Lépés. Lehetőség
Közösségi kapcsolatok igénye – a demokrácia megújításának esélye
Közösségfejlesztés az Avason. Esettanulmány
KÖZÖSSÉGSZERVEZÉS
Nyári egyetemi vita a közösségszervezésről, 2011. július 29.
Civilek a társadalmi párbeszédben. Hogyan válhatunk konstruktív partnerekké?
Közösségfejlesztői szerepek és eszközök a radikális mértékű közösségi változásokban – szakmafejlesztési vita a Nyári Egyetemen – 2011. július 29. Kunbábony
KLÍMA+ program az iskolai konfliktusok kezelésének támogatására
Parola
Ami a köztudatban az iskolai erőszakról forog, amit a média felénk közvetít, az csak a jéghegy csúcsa. A KLÍMA+ program az iskolákban, illetve iskolák környékén dolgozók – elsősorban a segítő foglalkozásúak – kezébe adható eszközöket alkotott: egy oktatófilmet és egy hozzá kapcsolódó vetítőprogramot (foglalkozástervet). Ezek segítségével bátrabban tudnak elindulni a gyerekközösségek felé azok, akik érdeklődnek […]
Közösségi kapcsolatok igénye – a demokrácia megújításának esélye
Parola
Kalocsai Janka és Széll Krisztián kutatási beszámolója és vitája 2011. július 30. szombat, VIII. Nyári Egyetem a közösségi részvétel fejlesztéséért A beszámoló Babos Zsuzsa jegyzetéből, az előadók kutatási összefoglalójából, a Széll Krisztiánnal készült videointerjúból – kérdező: Kovács Edit – állt össze. Kalocsai Janka és Széll Krisztián egy 2008-ban indult és 2012 tavaszán befejeződő kutatás munkatársa, melyet dr. Utasi Ágnes vezet. (A kutatásvezető […]
Közösségfejlesztés az Avason. Esettanulmány
Parola
(A fejlesztői folyamatban több tevékenységet végzünk egymással párhuzamosan. Néhány közülük e tanulmányban kevésbé került kibontásra, szinte csak érintettük a teljes kép kialakítása érdekében, s vannak olyan szálak, amelyek mélyebben kerülnek elemzésre, és megoldási utakat mutatnak be. A programot hosszú előkészítő munka előzte meg, s nagyon sok előzménye volt annak, hogy ma igazán azt érezhetjük: elindult […]
KÖZÖSSÉGSZERVEZÉS
Parola
Chuck Hirt(Frederick Douglass, „Letter to an American Slavery Abolitionist –1849.” In. Forward: Bobo Kim – Kendall Jackie – Max, Steve: Organizing for Social Change: A Manual for Activists in the 1990’s. DC., 1991, Seven Locks Press.) A részvételi módszer áttekintése „A reform filozófiájáról szólnék egy szót. Az emberi szabadság fejlődésének egész története azt mutatja, hogy minden engedmény, […]
Nyári egyetemi vita a közösségszervezésről, 2011. július 29.
Parola
A közösségszervezés számunkra viszonylag új közösségi beavatkozási terület, mert bár voltak-vannak nálunk is megvalósulásai, társadalmunk kulturális közege és közösségi szakembereink kulturális beállítottsága eddig meglehetősen távolinak érezte magától az érdekérvényesítésnek, a nyomásgyakorlásnak a megszokottnál nagyobb teret engedő módszerét, mely bár sok közösségfejlesztési elemet is tartalmaz, mégis – számos tekintetben radikálisabb szemléletű, s így módszertanilag is másképp építkező folyamat.
Civilek a társadalmi párbeszédben. Hogyan válhatunk konstruktív partnerekké?
Parola
Pallai Katalin vagyok, s amióta az eszemet tudom, a városok, a települések érdekelnek. A rendszerváltás óta önkormányzati tanácsadással foglalkozom. A 90-es években főleg helyi stratégiákkal foglalkoztam, több települési és térségi stratégiát kidolgozó csapatot vezettem. A 2000-es évek óta figyelmem egyre inkább a folyamat és szereplői felé fordult: a társadalmi részvétellel folytatott stratégiai folyamatokra és a […]
Közösségfejlesztői szerepek és eszközök a radikális mértékű közösségi változásokban – szakmafejlesztési vita a Nyári Egyetemen – 2011. július 29. Kunbábony
Parola
A VIII. Nyári Egyetem egyik szakmai reflexiókra építő műhelyében arról kezdtek párbeszédet, szakmafejlesztési vitát, hogy mi dolga lehet a közösségfejlesztőnek, közösségi munkásnak válság idején, az érezhetően szűkülő társadalmi helyzetekben? A műhelymunkát Kovács Edit a Közösségfejlesztők Egyesülete és Giczey Péter az Életfa Segítő Szolgálat Egyesület képviseletében vezette fel.