
Ajánló a közösségi megoldások köréből
2022/2
Lakhatási minimum
Magyarországon lakhatási válság van. Mintegy 3 millió embert, a lakosság harmadát érinti a lakhatási szegénység. Ahhoz, hogy a helyzet változzon, szükség van arra, hogy változzanak a szociálpolitikai megfontolások és a közvélekedés. Ezért szeretnénk a 2022-ben felálló kormányzat figyelmébe ajánlani a lakhatással kapcsolatos javaslatainkat, hogy kormányra kerülés esetén beemeljék ezeket a lakáspolitikai és szociálpolitikai intézkedések közé.
Forrás és folytatás
Hat megoldás a városi önkormányzatok számára, hogy mindannyian kevesebb élelmiszert pazaroljunk el
Az EU-ban megtermelt élelmiszerek mintegy 20%-át pazarolják el, ami évente 186 millió tonna CO2-kibocsátáshoz vezet – írja Antonio Zafra, az URBACT FOOD CORRIDORS hálózat vezető szakértője egy nemrégiben megjelent cikkében, az Európai Környezetvédelmi Ügynökség adataira támaszkodva. Mivel ennek az élelmiszerhulladéknak több mint 50%-a a háztartásokból származik(link is external) – átlagosan 47 millió tonna évente -, milyen intézkedéseket tehetnek a helyi önkormányzatok, hogy segítsenek korlátozni és megelőzni ezt a pazarlást?
Forrás és folytatás
A civilek jobban képviselik a gödieket, mint mi
Csütörtökön (2022.05.26) tárgyalta a gödi önkormányzat Balogh Csaba – egykori momentumos, immár független – polgármester javaslatát, mely szerint a városnak be kellene szállnia abba a perbe, amelyet a Göd-ÉRT Egyesület indított a Samsung akkumulátorgyára köré tervezett kétszer kétsávos, illetve kétszer egysávos utak építése ellen, azok ugyanis a várhatóan nagy számban és nagy zajjal érkező kamionokat szolgálnák ki, néhány száz méterre a lakott területtől.
Forrás és folytatás
Támogatást keresel városodnak? Az URBACT online eszköztára megmutatja, hogyan fogj hozzá.
Ingyenes, könnyen használható eszközök az akciótervezés minden szakaszához – a helyi problémaelemzéstől a városi projektek finanszírozására vonatkozó új útmutatókig. “Milyen egyszerű gyakorlatokkal tudja az önkormányzat bevonni az érintetteket a helyi döntésekbe?”, “Hogyan finanszírozhatja a városom az új fenntartható városfejlesztési projektjét?”, “Hogyan dolgozhatok jó szolgáltatókkal közelebb a lakóhelyemhez?”…. Bármilyen dilemmáról is legyen szó, ha olyan városi szakember vagy, aki szeretné fejleszteni városát és annak részvételi alapú döntéshozatalát, az URBACT újonnan kibővített útmutató- és eszközgyűjteményében van megoldás a számodra! Szabadon hozzáférhető eszköztárunk (URBACT Toolbox) a nyilvános akciótervezés minden egyes lépését tartalmazza, a városi kihívások lakosokkal való elemzésétől az elért hatások méréséig.
Forrás és folytatás
YOUTHWIKI – HIÁNYPÓTLÓ ENCIKLOPÉDIA A TELEPÜLÉSI IFJÚSÁGI MUNKA KIALAKÍTÁSÁHOZ
A felületen a fiatalokkal kapcsolatos nemzeti szakpolitikákban lehet elmélyülni, folyamatosan frissülő anyagjaival naprakész információt tesz elérhetővé. Fő információforrásai: a nemzeti ifjúságpolitikai hatóságok hivatalos dokumentumai, tanulmányok, felmérések, elemzések, nemzeti adatok és statisztikák. Tartalmát az Európai Bizottság és a tagok által meghatározott prioritások adják.
Forrás és folytatás
Szegénységről Méltósággal Sajtódíj díjazottai
Két év után, a járványhelyzet enyhülésével idén végre újra élőben tarthatták meg a Szegénységről Méltósággal Sajtódíj átadóját. A díjat minden évben az Esély Labor Egyesület ítéli oda olyan újságíróknak, akik a szegénységben és társadalmi kirekesztettségben élő emberek helyzetét körültekintéssel, odafigyeléssel mutatják be. Idén a Szabad Európa, a Telex-Transtelex, a 24.hu, a nlc.hu és a Telex munkatársait díjazták.
Forrás és folytatás
A városok „újra-humanizálása”: a városi mobilitás és a közterületek modern megközelítései
Hogyan alakítják át a városok az utcákat az emberek, és nem pedig az autók számára? Válaszok a legújabb URBACT Walk and Roll Cities webináriumon… Közismert tény, hogy a 20. század második felében az autóközpontú városfejlesztés környezetszennyezéshez, zsúfoltsághoz és más súlyos problémákhoz vezetett, és az életminőség sok területen drámaian romlott. Ezek a sajnálatos fejlemények nem maguktól következtek be, hanem az autóhasználatot előnyben részesítő szisztematikus politikai és tervezési beavatkozások idézték elő őket.
Forrás és folytatás
Társadalmi hatáskötvény: a jobb közszolgáltatások titka?
Pénzügyi megszorítások idején a közszolgáltatásokra jutó teljes kormányzati költségvetés csökken, miközben az állampolgárok több, hatékonyabb szolgáltatást várnak el. A társadalmi hatáskötvény lehet az az eszköz, ami ehhez anyagi lehetőséget teremt, és amely segít meghaladni a rövidtávú érdekeket, a szolgáltatások töredezettségét és az innováció hiányát. A városok arra kényszerülnek, hogy a megelőzésre fordított kiadások helyett a válsághelyzetek megoldására fordítsák forrásaikat. Ebben a kontextusban a döntéshozók a bejáratott megoldásokat választják, nem merik megkockáztatni a viszonylag ismeretlen módszerek komoly kezdeti költségekkel járó bevezetését.
Forrás és folytatás