fbpx

Akinek a képzés szól I. – a székelyföldi elképzelés

Az előzőekben leszögezettek alapján, június 26.-án összeültünk Lövétén, a két erdélyi partnerszervezet képviselői, hogy megkezdjük a tananyagfejlesztői munkát. Tananyagfejlesztés olyan témában, amiről csak indirekt információink vannak, elég meredek kihívás. De nem állunk rosszul! Elég bőséges anyag áll rendelkezésünkre, amit az észt partnereink szolgáltattak a helyszínen és online egyaránt.  Ezen az első komolyabb műhelymunkánkon sikerült az érintettnek tűnő szakmai köröket bevonnunk. Vidékfejlesztő, közösségi animátor, térségfejlesztő menedzser és közösségfejlesztő egyaránt kifejhette meglátásait. Alapos elemzések után sikerült egyetértenünk abban, hogy a „hackathon” egy sajátos és felettébb hasznosnak ígérkező közösségfejlesztő módszer, mely a közösségi cselekvések motorja lehet. Megtárgyaltuk, hogy mindenképp közösségi rendezvényszervező lenne a neve   „hackathon” szervező-rendező munkakörrel. Körvonalazódott, hogy mit kell tudnia a főszervezőnek, kikből álló csapatot kell összehozzon, kiket a maga során instruálnia is kell.  Abban maradt a csapat, hogy a leendő tanterv erre kell koncentráljon.  Lényegesnek ítéltük, hogy a képzésre szólított résztvevőknek egy bizonyos elő tapasztalattal és sajátos személyiségi jegyekkel kell rendelkezzenek. A továbbiakban pontosítanunk kell ezeket a követelményeket, valamint a „hackathon” szervezéshez szükséges munkatársak szerepkörét, a szükséges tudásokat és mindezt releváns tanegységekbe kell foglalnunk. Hisszük, hogy szakszerű és hatékony tananyagot fogunk kidolgozni, mely alapján profi hackathon-t szervezőket fogunk képezni. A következő műhelymunkát július közepére tervezzük, ahol már részleteket is kidolgozunk. 

 

(Balla Zoltán)

Betűk méretezése
Kontraszt