Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the fevr domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/adattar4/public_html/joomla30/wp-includes/functions.php on line 6114
Körvonalazódó irányok – Szakmai műhely szakemberekkel (2022 november) - Közösségfejlesztők egyesülete

Körvonalazódó irányok – Szakmai műhely szakemberekkel (2022 november)

Nagy Éva

Az idősekkel történt beszélgetés kapcsán is felmerült az a kérdés, hogyan, milyen eszközökkel, módszerekkel lehet a szolgáltatások igénybe vevőit „képessé” tenni arra, hogy ők maguk is kezdeményezőszerepbe kerüljenek. Ebben a szakembereknek is meghatározó szerepük lehet. Fel kellene tárni a szolgáltatás(ok) igénybevételéhez fűződő egyéni motivációkat és a potenciális ügyfelek részvételi hajlandóságát. Megfogalmazódott az is, hogy a nagyon rossz szociális helyzetű családokat először „fel kellene emelni” arra a szintre, hogy ők maguk is partnerként tudjanak (együtt)működni, fellépni. Ehhez egy hosszabb távú fejlesztési folyamatra lenne szükség, külső szakemberek bevonásával. A településen működő többi fenntartóval, szolgáltatóval történő együttműködés jellemzően egy-egy krízishelyzet megoldására irányul; tervszerű, tudatos, az erőforrások szervezettebb és tervezettebb felhasználását segítő együttműködés hatékonyabban segíthetné a szociális problémák kezelését. Az eredmények fenntarthatóvá válásához (közösség)fejlesztő szemléletű helyi szakemberekre van szükség. Kérdés, hogyan lehet megtalálni a cselekvő, tenni akaró személyeket a közösségben? Az idős klub esetében fontos lenne a fiatalabb nyugdíjasok megszólítása és bevonása.  Felvetődött annak fontossága is, hogy a szolgáltatást ismertté és elismertté kell tenni, aminek érdekében az intézményt ki kell nyitni a település lakossága előtt, például nyílt napok keretében lehetne népszerűsíteni a szolgáltatást, emellett az idős embereket közvetlenül is meg kellene szólítani.